Sunday, January 22, 2006

1864

About a new online index of people named in two nineteenth century books about the Danish wars from 1848 to 1864

1864: "et register til Exam. juris. Vilhelm Cohen's bøger om krigene 1848-1864 og de faldnes Minde, udgivet på Gads Forlag i 1865, men disse er opstillet i orden efter militære enheder, hvilket gør det meget svært at finde en person, når man kun kender efternavnet.
Dette register er opstillet i alfabetisk rækkefølge, så klik på første bogstav i efternavnet og blad ned genem siden, eller brug rediger/søg-funktionen.
Det er altså KUN et register til bøgerne som anfører de militære data. Der er således IKKE andre slægtsforskningsmæssige data at finde."

Slægtsforskning: "Jeg arbejder med at finde min families rødder og er kommet tilbage til 1784 i Magdeburg i Brandenburg, hvor den første Frisenette kendes. Han hed Johan Christian Frisenette, blev født den 31. oktober 1784, konfirmeret i påsken 1798 og han blev udlært som gartner i Braunschweig. Mellem 1804 og 1810 flygtede han til Danmark, efter sigende for ikke at blive taget til soldat af Napoleon. Nu søger jeg efter hans forældre og er stødt på navnet FRAISSINET, som kunne være fortysket til Frisenette.
På nuværende tidspunkt har jeg omkring 200 navne, som alle kan have forbindelse med mig og jeg tror det er Huguenotter, som er flygtet fra sydfrankrig gennem Schweiz og Tyskland og er havnet i Brandenburg som såkaldte "réfugies"."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home