Tuesday, August 14, 2007

danish probates

Erik Reinert Nielsen: hjemmeside

skifteuddrag Københavns Len, Amt og Birk: "Database med skifteuddrag fra Københavns len, amt og birk Det drejer sig om de tidligste skifteprotokoller og allene om uddrag af personalhistoriske oplysninger, kun i sjældne tilfælde har jeg medtaget kuriosa eller nogle få økonomiske data. Kilder og områdets administrationshistorie ses her."

Hørsholm skifteuddrag 1649 - 1749: "Skifte 3/2 1667 efter en fattig kone, hvis eneste arvinger var nogle gode og ærlige brodersønner: . . . "

Hørsholm skifteuddrag 1649 - 1749: "de 3 første protokoller 1640 - 1678 En dag opdagede jeg, at skifteprotokollerne fra Kronborg Len, der begynder 1640, indeholdt skifter fra de sogne, der et årti senere blev udskildt som Hørsholm Len. Det kunne jeg ikke lade gå upåagtet hen og her er da det forløbige resultat, ca. 1200 skifteuddrag fra de 5 første protokoller. Tillad mig at henvise til forordene til Hørsholm- og Københavns Amt skifterne, der står mange vigtige ting som også gælder for Kronborg-skifterne; læs dem venligst så misforståelser undgås."


"HISTORIEN OM FRIDERICH SIGISMUND RENNERT "

OG

"MANUSKRIPT TIL FÆRØERNES PRÆSTEHISTORIE "
af Christen Jensen Diurhuus (1759)

OG

"TOPOGRAFI OVER FÆRØERNE"
et håndskrift jeg fandt på Rigsarkivet og affotograferede. Om nogen vil "transskribere" teksten, sender jeg gerne billederne på en CD.

Her er noget genealogi.

Det er dels efterslægt til den første "Reinert" jeg kender,

nemlig Johan Jürgen Rennert (ca. 1700-1750);

altså hans børn, deres børn og så videre.

Start her

Dels mine aner, op til 14 generationer tilbage.

Start her

0 Comments:

Post a Comment

<< Home